Siti Nurhaliza Libatkan Siti Aafiyah dalam Video Klip Lagu ‘Kuasa Cintamu’

Mempunyai anak tampaknya menjadi kebahagiaan tersendiri bagi Siti Nurhaliza. Apapun akan dilakukan demi sang buah hati. Sehingga ia melibatkan Siti Aafiyah, anak, hasil perkawinannya dengan Khalid Mohd Jiwa, dalam video klip lagu ‘Kuasa Cintamu’.

 

Siti Aafiyah sebenarnya hanya menjadi menjadi bintang tamu dalam video klip lagu ‘Kuasa Cintamu’ untuk melengkapi kisah kehidupan Siti Nurhaliza yang menceritakan perjalanan hidup Dato’ Siti dari kecil hingga dewasa dan setiap bentuk cinta yang pernah dirasainya dari dahulu hingga kini.

Menurut Siti Nurhaliza, lirik lagu ‘Kuasa Cintamu’ sebenarnya hanyalah curahan perasaannya untuk memiliki Siti Aafiyah yang dianggap satu anugerah daripada Allah.

 

“Siti Aafiyah menjadi bintang tamu dalam video klip lagu ‘Kuasa Cintamu’ dan saya memang mendedikasikan video klip ini khusus buat mereka,” kata Siti Nurhaliza, saat peluncuran video klip lagu ‘Kuasa Cintamu’, Selasa (1/12/2020).

 

Lebih lanjut,  penyanyi kelahiran Kampung Awah, Temerloh,  Pahang,  Malaysia, 11 Januari 1979 itu menerangkan video klip tersebut, “Ini merupakan satu pengalaman baru buat saya kerana menjayakan penggambaran dalam satu urutan tanpa henti serta dalam masa yang sama saya harus menukar persalinan dalam masa beberapa saat sahaja. Kami mencuba beberapa kali dan akhirnya pihak pengarah mengambil hasil yang terbaik daripada penggambaran tersebut. Siti Aafiyah juga turut tampil dalam video klip ini dan saya mendedikasikan video ini buat anak saya.’’

Lagu ‘Kuasa Cintamu’ adalah ciptaan Melly Goeslow yang liriknya dikerjakan Melly Goeslow bersama dengan Siti Nurhaliza adalah video klip ke-7 dari Album ‘ManifestaSITI2020’.

 

Video klip lagu ‘Kuasa Cintamu’ dapat disaksikan di youtube channel Siti Nurhaliza. Album ‘ManifestaSITI2020’ bisa didapati di platform digital seperti Spotify, Apple Music, YouTube Music, JOOX, iTunes, KKBox dan juga Deezer sejak 3 Juli 2020.

About AKHMAD SEKHU

Akhmad Sekhu, wartawan dan juga sastrawan. Buku puisinya: Penyeberangan ke Masa Depan (1997), Cakrawala Menjelang (2000). Sedangkan, novelnya: Jejak Gelisah (2005), Chemistry (2018), Pocinta (2021)

View all posts by AKHMAD SEKHU →

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *




Enter Captcha Here :